Te is lehetsz
szerző!
Kimi (2022) - avagy hogyan kezeljed az agora fóbiád
2022. március 08.
perry
Természetesen a fenn említett fóbia sem csak úgy pikk-pakk keletkezik. Hősnőnket abuzus éri ami nagyfokú rettegésben nyivánul meg és képtelen elhagyni az otthonát. Ezen a ponton lép be -mint mindenapjainkban- a technika hiper gyors fejlődése és egy nagyválalat aki egy szuper inteligens gépet kereált aki szinte mindenben tud segíteni jelesül Kimit. Akinek sok pénze van annak már bizonyára okos otthona van ami nem Ferenciek Tere aluljárójában működik.
Szóval , hogy egyik szavam a másikba öltsem a szóban forgó hölgy (Zoe Kravicz) Angela Childs ennek nagyválalatnak az elemzője és egyben tanítója is Kiminek, hogy megértsen szelenget vagy bonyulult jelentésű szavakat.
Igszából nem kell sokáig várnunk arra , hogy egy fájlban bűntényt fedezzen fel. Innen aztán elindul a cselekményszál krimi vonulata, de ezt már egy filmkritikában nem illik elmondani.
Maradjunk annál , hogy míg nem tudjuk, hogy Childs-t támadás érte joggal tekinthetjük a hölgyet zizinek és erre Kravicz igen csak izgalmas és hihető alakítást nyújt olyan annyira, hogy kicsit már flusztráló is nézni őt egy üres bár minden klütyüvel felszerelt szobában. Ahonnan csak távirányításssal hajlandó jelenlegi kedvesét ágyába fogadni, és ez így is menne az idők végezetéig, míg nem ám az ominózus felvételt meghallgatva és szuper audiofile szűrőjével hallhatóvá téve rábukkan a gyilkosság hanganyagára.
Temészetesen mint egy jó alkalmazott közli a céggel, hogy mi is helyzet, hogy legyen "fbiáj" is a képben.
A kissé zilált hölgy nagy nehezen kimozdul a lákásából és hatalmas lelki torturával halad a cége felé. Nekem ezek a film legjobb pillanatai amikor egy törékeny üldözött őzike szmű lány legyőzi a fobiáját.
Innen aztán a Kimi át vált krimi üzemmódba kiderül , hogy mi áll a cég vezetőjének érdekében és hát bizony Childs k a m p e c a (halála) a cél.
Ahogyan az szokás amerikai thriller, amelyet Steven Soderbergh rendezett, és David Koepp írta és producere is egyben sok újdonságot nem hoz, azért én mégis azt mondanám a fenn említett úr mestere a fordulatok izgalmas adagolásának. Annak az egyedi kézjegyeknek a ltételében ami színészvezetésben a helyzetek léterehozásában egyedi hangot adnak. Akkor még nem is emlitettem , hogy kézenfekvő és brilliáns ötlet a Covid maszk használata Zoe Kravicz arcán, ettől még inkább monomániát sugároz.
Soderbergh-t nyugodttan nevezhetjük polihisztornak a filmes szakmában, forgatókönyvíróként kezdte majd rendező lett és nem egy filmjét maga operatőrködte is, a vágásról nem is beszélve. Európában lekicsinylően azt mondanák jó filmiparos. Viszont az kezei közül került ki a Solaris (2002) (forgatókönyvíró és operatőr is) vagy a Túl a csillogáson (2013)
Tagadhatatlan, a sikert olyan filmek hozták meg számára mint a Ocean’s Thirteen – A játszma folytatódik (2006) (operatőr és producer is) és a Magic Mike (2012).
A Kemi túl a rendező újgyakorlatán hordozza a városi ember flusztráltságát az egyedüllétet valamint korunk minden sötét ármányát.
Bizony, ha már másért nem ennek a ténynek az eszünkbe véséséért érdemes megnéznünk a Kimit.