Madeline a mélyben

Madeline's Madeline / Madeline a mélyben
2019. január 03.
Bzsu861
Madeline a mélyben

A Madeline a mélyben című amerikai dráma, a neves Sundance Filmfesztiválon debütált, ahol a kritikusok dicsérték a film eredetiségét és főszereplő, Helena Howard kitűnő színészi alakítását. Bátran nyúlt a témához Josephine Decker, az alkotás megálmodója. A Madeline a mélyben, tulajdonképpen egy kiváló tinédzserdráma, amelyben egy New Jersey mentális problémákkal küzdő kamaszlány, küzdelmes, és viszontagságos mindennapjaiba nyerhetünk betekintést. A fiatal lány, bár tagja egy jó hírű, progresszív színházi társulatnak, mégis szembe kell néznie azzal ahogy a társadalom megbélyegzi az ilyen gondokkal küzdőket. Édesanyja szerint, Madeline egy teljesen védtelen fiatal lány, egy mentálisan sérült, ugyanakkor szeretettel teli tünemény, akinek azonban állandó felügyeletre van szüksége.

A kamaszlánynak kezelésekre kell járnia, ami még inkább feszültté teszi a film hangulatvilágát. A fiatal lány anyja, egyre nagyobb aggodalommal szemléli, ahogy gyermeke a társulat egyik kulcsfigurájává, meghatározó személyévé kezd válni, ugyanis féli lányát a reflektorfénnyel együtt járó nehézségektől, ami egy egészséges embert is megviselhet. Azonban az édesanya azt nem is sejti, hogy mindez azért történik, mert felfigyelnek a lány kimagasló teljesítményére, és mindenkit lenyűgöző tehetségére. Az erélyes vezetőt Evangeline-t egyszerűen magával ragadja a fiatal lány mesteri játéka, és színházi pályára való rátermettsége, és arra ösztönzi Madeline-t, hogy mentális problémáit fordítsa jóra, és szője bele a produkciókba. A színházi életben ugyanis a problémás múlt, valamint a rendkívül gazdag kollektív világ, egy olyan alkotói munkát eredményez, amely kulcs a sikerhez, minden egyes darabnál.


Azonban ezzel nem tesz jót a sérülékeny Madeline-nek, mert egyre jobban a felszínre törnek ezáltal azon problémái is, melyeket eddig nem akart felvállalni, és amúgy sem tudott ellenük harcolni. A fikció és a valóság közti határ kezd elmosódni, és a fiatal lány lába alól kezd kicsúszni az amúgy is ingoványos talaj. Ezek a destruktív fordulatok teszik a filmet még inkább érdekessé, amely meglepő és különleges helyzetekhez vezet, ugyanis felszínre törnek valós problémái, színészi játéka által, és mindez átkerül a biztonságos zónából- melyet eddig a színház biztosított a lánynak- a valóságba. Azonban számos kérdés vetődik fel: Hol a határ a fikció és a valóság között? Áthidalhatók- e ezen akadályok egy egy sérült kamasz számára? Ez a lebilincselő, kompromisszumokat mellőző, drámai, díjnyertes alkotás, olyan kérdésekre keresi a választ, mely minden hasonló problémákkal küzdő, és élethelyzetben lévő emberben megfogalmazódik.

A normalitás és a téboly összemosódhat, ha a színházi munka ezt kívánja meg? Vajon minden tehetséges színész azért teljesít olyan kiválóan, mert a zsenialitás és az őrület közötti határvonalat csak egy hajszál választja el egymástól? Minden problémára van megoldás, hiszen már Voltaire is megírta a Candide-ban, hogy a legjobb terápia a munka, amely segíthet leküzdeni a gondokat, melyekkel nap mint nap szembe kell néznünk. Mindaz, aki kíváncsi a színházi létre, és egy problémás kamasz életére, az jövő év elején megtekintheti ezt a különleges alkotást. A filmnek olyan fontos, ugyanakkor nehezen emészthető témája van, melyet eddig kevesen mertek ekkora hévvel, és bátorsággal elkészíteni, mint Josephine Decker.

Te is szeretnél filmkritikát írni? Most itt a lehetőség! Regisztrálj!


Nagyon kíváncsiak vagyunk a Te véleményedre is!

Értékeld a kritikát

Értékeld a filmet

Most olvassák 1
Film értékelés 9
Kritika értékelés 8.5
Kritika elolvasva 1 125